Servicedesk

Snabb och kvalificerad hjälp mindre än ett samtal bort

Tänk dig

Klockan är 20:34 och du jobbar över med den viktiga presentationen som du ska hålla tidigt imorgon bitti. Du ska bara skicka ett par e-postmeddelanden till några kollegor så att de har den senaste informationen inför mötet. Det är nu du upptäcker att du inte har någon Internetanslutning och dina meddelanden ligger kvar i utkorgen.

Vart vänder du dig för att få hjälp vid den här tiden? Eftersom ert företag har supportavtal med ett IT-företag ringer du såklart dit. Bara för att mötas av en telefonsvarare som meddelar att supporten är stängd men öppnar imorgon klockan 08.00.

Om ni istället hade haft ett avtal med VIEW Group skulle en tekniker ha svarat efter tio sekunder (vi har en genomsnittlig svarstid på 14 sekunder). Fyra minuter senare hade teknikern startat om er router och bett dig kontrollera din dina e-postmeddelanden i utkorgen. Som vid den tidpunkten redan skulle ha legat i skickat-mappen.

Ett samtal räcker

Ett samtal ska räcka för att få hjälp med allt som rör IT-relaterade frågor eller frågor gällande fast och mobil telefoni. Oavsett tid på dygnet eller dag på året. Vi finns tillgängliga 24/7/365 – välj själv vilken SLA just ert företag behöver. Läs mer om vår tjänst för Jour & Beredskap

Vi lär oss av våra kunder

Vårt arbete med att tillhandahålla en kvalificerad personlig servicedesk som kan hantera alla typer av ärenden är nu inne på sitt sjuttonde år. Förra året hanterade vi 10 800 olika ärenden. Några av de saker som vi har lärt oss under denna tid är att vi aldrig blir fullärda. Vi lär oss av våra kunder varje dag, därför är det viktigt för oss att lyssna, och lyssna är en bra egenskap när man ska hjälpa någon som har ett problem som behöver lösas.

 

Människor – inte datorer

En annan viktig aspekt i vårt arbete är att förstå att det är människor vi har att göra med – inte datorer, servrar eller nätverk. Hårdvara och mjukvara är bara verktyg. Verktyg som är bra att ha när de fungerar, men när verktygen inte uppför sig som vi förväntar oss eller helt enkelt inte fungerar alls blir vi frustrerade.

Fördelar med vår Servicedesk

  • Singel point of contact (SPOC)
  • Minska behovet av egen IT-personal
  • Fokusera på er kärnverksamhet
  • Kvalificerade erfarna systemtekniker – inte bara en ärendemottagning
  • Ekonomiska besparingar
  • Proaktivitet arbete med system
  • 1:a, 2:a och 3:e linje support

VIEW Groups supportpersonal har erfarenheten, servicekänslan, spets- och breddkunskapen som krävs för att kunna hjälpa ert företag på bästa sätt.

 

Vi vågar påstå att vår support är i absolut världsklass!

Kontakta vår expert

Vill du veta mer om servicedesk?

Vi pratar gärna mer om just ditt företags behov och förutsättningar och hur vi kan hjälpa dig. Ring, mejla eller fyll i formuläret lite längre ner, så hör vi av oss.

Ulf Orvegård, Tjänsteansvarig för servicedesk

Ulf Orvegård

Tjänsteansvarig för Servicedesk

077 551 01 00