SPOC

Single Point Of Contact

”Var god dröj, jag kopplar dig”

Om och om igen. Telefonköer med bisarra väntetider. Eller svaret ”Det där kan inte jag hjälpa dig med, du får prata med x på företaget y.” Känns det igen? Problemet är välkänt och vi blir lika arga varje gång det händer oss själva. Ingen vill ta på sig ett helhetsansvar, ”nej, det där är inte mitt bord” osv.

Tänk om det fanns en tjänst som kunde ta just det där helhetsansvaret när det kommer till IT, eller för den delen telefoni?

Vi fixar det

Nu finns den den tjänsten. Vi kallar den SPOC och vi lever efter devisen att ”vi fixar det”. Vi tar hand om den där krångliga tredjepartsleverantören av ert ekonomisystem. Du vet, det där stora företaget med många avdelningar och kontaktpersoner som aldrig återkommer när de säger att de ska. Vi håller ihop bytet av Internetleverantör, eller ännu svårare telefonioperatör.

Hela 19 arbetsdagar går förlorade per anställd och år på grund av bekymmer med tekniken. Det är nästan en hel arbetsmånad som försvinner på grund av saker som hade kunnat förebyggas, som exempelvis trasiga komponenter, ett bristfälligt nätverk eller en mjukvara som inte uppdaterats i tid. Källa: Censuswide, 2016

Du slipper bli bortdribblad av en massa teknisk jargong eller jaga olika personer som aldrig verkar finnas på plats. Hur mycket tid ska det egentligen behöva ta för att få till ett sömlöst operatörsbyte? Vem ringer du när alla inblandade skyller på varandra? Låt oss ta hand om den där huvudvärken istället så kan du koncentrera dig på det du gör bäst. Eller varför inte passa på att ta en långlunch med en kollega. Kanske har vi redan löst problemet när du är tillbaka från lunchen…

 

Fördelar SPOC:

  • Effektivt En part att prata med istället för flera.
  • Support Tillgång till en servicedesk i världsklass.
  • Kvalitet Vi kan det vi gör och ingen dribblar bort oss med dåliga bortförklaringar.
  • Värdeskapande Bolla era utmaningar med oss så blir det rätt från början.
  • Självklart Ni ska göra det ni är bäst på och fokusera på er kärnverksamhet. Låt oss ta hand om det vi kan bäst – IT & Telefoni.

Prisexempel: SPOC med support från 650:-/månad

Kontakta vår expert

Vill du veta mer om SPOC?

Vi pratar gärna mer om just ditt företags behov och förutsättningar och hur vi kan hjälpa dig. Ring, mejla eller fyll i formuläret lite längre ner, så hör vi av oss.

Dennis Södergren, Tjänsteansvarig för SPOC.

Dennis Södergren

Tjänsteansvarig för SPOC.

08-120 404 05