Hjälp-på-plats

Jobbar er ekonomichef extra som IT-tekniker på ert företag?

Känner du igen dig?

Varför går det inte att skriva ut idag, det fungerade ju igår? Hur kommer det sig att vår Internetanslutning är så långsam? Jag skulle behöva installera det där programmet, men jag vet inte hur man gör. Eva börjar på måndag, har någon beställt en dator åt henne? Hon behöver ett mailkonto också.

Känner du igen dig? Många mindre företag har inte dedikerad IT-personal och förlitar sig på att teknikkunniga medarbetare löser deras IT-problem. Handen på hjärtat, är det verkligen rätt att ekonomichefen ska fixa med servern, låsa upp konton eller installera nya datorer? Är det inte bättre att någon med kunskap och erfarenhet löser era problem både snabbare och med bättre resultat?

32 procent av de tillfrågade företagen i Radars undersökning upplever att det är svårt att finna personal med rätt, samt tillräcklig nivå på it-kompetensen. Källa – Radar, 2019

Vår lösning

Behöver ni hjälp av en erfaren och professionell IT-tekniker på plats hos er ibland? Varför inte ha den personen på plats hos er några timmar i veckan? Våra trevliga erfarna tekniker löser era IT- eller telefoniproblem med glädje och bjuder er dessutom på fikabröd om ni är trevliga mot dem.

Trivs ni riktigt bra tillsammans så rekommenderar vi er att köpa en timbank så får ni dessutom bättre pris och enklare budgetering.
De tider teknikern inte är på plats har ni alltid tillgång till vår Servicedesk och support i världsklass.

Prisexempel: Hjälp-på-plats med timbank om 50 timmar: 940:-/timme

Fördelar med hjälp-på-plats:

  • Effektivt. Fjärrsupport i all ära men vissa problem är svåra att lösa på distans.
  • Trygghet. Du vet att teknikern kommer och att problemet blir åtgärdat i tid.
  • Planering. Du bestämmer själv vilka dagar och tider som passar ert företag.
  • Kvalitet. Våra tekniker arbetar proaktivt och upptäcker många fel innan de har blivit ett problem.
  • Värdeskapande. Bolla era idéer och inköpsplaner med våra tekniker så blir det rätt från början.
  • Säkert. Vi strävar alltid efter att er personliga tekniker är den som kommer till er, men vid sjukdom eller annan frånvaro så kommer en ersättare som är insatt i era system och rutiner.
  • Självklart. Ni ska göra det ni är bäst på och fokusera på er kärnverksamhet. Låt oss ta hand om det vi kan bäst – IT & Telefoni.

Kontakta vår expert

Vill du veta mer om hjälp-på-plats?

Vi pratar gärna mer om just ditt företags behov och förutsättningar och hur vi kan hjälpa dig. Ring, mejla eller fyll i formuläret lite längre ner, så hör vi av oss.

Dennis Södergren

Outsourcing IT och telefoni

08-120 404 05